FANDOM

Guies i polítiques

Els membres del Spam Task Force mantenen un rol de “manteniment” a Wikia. Això significa que aquests ajudants no tenen cap intervenció en continguts dels wikis locals, polítiques o discussions. Ells han de respectar les guies i polítiques dels wikis locals fins i tot si són diferents d'un wiki típic, les seves creences o costums.

A causa de la naturalesa del programa, tots els voluntaris que són convidats a unir-se han de tenir almenys 18 anys d'edat. Els voluntaris no han de tenir historials importants de bloquejos tant localment com globalment en Wikia. Aquest criteri és discutit i decidit per la integració de l'equip i per l'Staff.

Cada membre ajuda per un període de tres mesos. Al final d'aquest temps, si l'Equip Comunitari de Wikia i el voluntari estan d'acord, ells podrien continuar per un altre període de tres mesos.

Quan prendre acció en una wiki

Els membres del Spam Task Force deurien ajudar una wiki únicament si hi ha:

  • …vandalisme global evident que necessita ser netejat;
  • …un problema amb vàndals i no hi ha administradors locals disponibles, o actius, per bloquejar-los;
  • …spam evident, especialment si hi ha un bot global conegut vandalizando;
  • …una soŀlicitud de l'equip comunitari per ajudar amb tasques de manteniment;
  • …un missatge de la interfície trencat o problemàtic (com un javascript, fulla d'estil, o missatges de la interfície causant que un wiki sigui inutilitzable).

Com una regla general, els voluntaris haurien d'evitar els wikis molt actius a causa que els seus serveis no són normalment requerits (malgrat que les eines globals poden generar canvis automàtics en tots els wikis)

Guies generals

  • En primer lloc, sempre has de ser educat i cortès amb els teus companys editors, fins i tot si ells responen negativament.
  • Recorda sempre utilitzar resums d'edició clars i sense argot, de tal forma que les comunitats locals sàpiguen el que estàs fent.
  • Si us plau, reescriu “el contingut era:” amb una edició amb el teu propi resum quan esborris una pàgina de “spam” o una de “vandalisme”. Això és millor perquè no es mostri el contingut abusiu en canvis recents i en els registres.
  • A més, reverteix manualment les edicions (el contrari d'utilitzar rollback) realitzades pels usuaris de forma abusiva perquè els noms d'usuari no apareguin en els resums d'edició automàtica i en els registres.
  • Si un administrador local ho reverteix, no revertir-ho novament — en lloc d'això, buscar l'opinió dels staff. Recorda, no has d'estancar-te en disputes o conflictes amb les comunitats locals.
  • El més important de tot — Comunicació! Encara quan es realitza tots els dies, algunes vegades es pot passar per alt en certes situacions. En cas de dubte sobre si una acció et serà benvinguda, o si algú objecta el teu treball, el convenient és utilitzar les discussions d'usuari, el Portal de la Comunitat, els Fòrums, o la discussió de la pàgina principal per discutir el problema d'una manera amigable i educada. Recorda que ets membre d'una representació en tota Wikia — alguns usuaris no estaran familiaritzats amb les altres comunitats, per això les teves interaccions amb el voluntari serien les teves primeres amb un membre de Wikia, fes d'això plaent, o almenys cortès. Novament, si la comunicació falla per alguna raó, simplement atura't; pren un respir, pregunta a un altre usuari experimentat, o simplement assessora als administradors que entenguin la teva posició i que el voluntari estarà disponible en el futur per si sorgeix alguna nova necessitat.
  • Finalment, recorda que les tasques locals dels administradors són ateses pels mateixos. Tret que la wiki estigui inactiva, no hi hagi administradors actualment actius o van preguntar per ajuda, després deixa als administradors fer el seu treball — això ajuda a les comunitats perquè vegin l'Spam Task Force com una “comunitat activa” en comptes d'estar “al càrrec”. Això és especialment cert als wikis grans amb un grup d'administradors establerts.