Fandom

VSTF Wiki

Policies/pl

< Policies

48pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Program polityk i wytycznych

Członkowie Spam Task Force posiadają „konserwacyjną” rolę na Wikia. Oznacza to, że ci pomocnicy nie mają głosu przy lokalnej tematyce wiki, polityce czy dyskusji. Powinni respektować lokalne zasady i wytyczne nawet jeśli mogą się różnić od typowych wiki, czy też własnych przekonań i zwyczajów.

Wolontariusze nie powinni mieć żadnych poważnych blokad, lokalnych oraz globalnych. Kryterium decyduje na podstawie indywidualnego przypadku.

Kiedy podejmują działania na wiki

Członkowie Spam Task Force powinni pomagać tylko w przypadku:

  • ...oczywistego wandalizmu, co jest potrzebne do jego oczyszczenia;
  • ...problemu z wandalami, kiedy lokalni administratorzy są nieaktywni lub aktywni, ale nie są wstanie zablokować go;
  • ...oczywistego spamu, zwłaszcza jeśli spambot nie jest znany cross-wiki;
  • ...wnioskom do zespołu Wikia, aby pomogły przy konserwacji cross-wiki;
  • ...uszkodzonych lub problematycznych wiadomości interfejsu (takie jak JavaScript, arkusz lub wiadomości interfejsu powodujące wiki jako bezużyteczne).

Co do zasady rule-of-thumb, wolontariusze powinni unikać bardzo aktywnych lub większych wiki ze względu na fakt, że nie jest tam potrzebna pomoc (choć globalne narzędzia mogą automatycznie dokonać zmian na wszystkich wiki).

Wytyczne

  • Przede wszystkim, bądź zawsze grzeczny i uprzejmy dla swoich kolegów redaktorów, nawet jeśli wypowiedzą się negatywnie o Tobie.
  • Pamiętaj, aby używać przejrzystych edycji z streszczeniem bez żargonu, tak, że lokalne społeczności wiedzą, co robisz.
  • Proszę nadpisywać „treści:” auto-edycji. Podsumowanie tekstu z własnego podsumowania podczas usuwania spamu lub strony wandali. Odbywa się tak, że obraźliwe treści nie są pokazywane w ostatnich zmianach.
  • Również ręcznie przywracanie edycji (w przeciwieństwie do używania przycisku „cofnij”), wykonaną przez nieuczciwą wymienionych kont, także nazwy użytkowników nie pojawiają się automatycznie w ostatnich zmianach.
  • Jeśli lokalny administrator przywraca lub blokuje cię, nie zmieniając sytuacji - zamiast starać się o opinię pracowników. Pamiętaj, nie angażuj się w spory lub konflikty z lokalnymi społecznościami.
  • Przede wszystkim - Komunikacja! Mimo, że wszyscy robimy to na co dzień, to może być czasem pomijana w niektórych sytuacjach. W razie wątpliwości dotyczących tego, czy działanie byłoby mile widziane, lub jeśli ktoś sprzeciwia się twojej pracy, używając stron dyskusji użytkownika, portalu społeczności, forum lub strony głównej, aby omówić kwestię w uprzejmy i przyjazny sposób. Pamiętaj, że jesteś przedstawicielem Wikia jako całości - niektórzy użytkownicy mogą nie być zaznajomieni z szerszą społecznością, więc ich interakcja z tobą może być ich pierwszym kontaktem z zespołem Wikia... upewnij się, że jesteś miły, a przynajmniej uprzejmy, z doświadczeniem dla nich. Jeśli ponownie komunikat z jakiegokolwiek powodu, po prostu przestał odpowiadać; odpocznij, poproś innego doświadczonego użytkownika do wejścia, lub po prostu doradź administratorom, że rozumiesz ich stanowisko i że jesteś dostępny w przyszłości, jeśli zajdzie potrzeba.
  • Wreszcie, należy pamiętać, że lokalne operacji systemowe mają być załatwione przez lokalnych administratorów. O ile wiki jest nieaktywna, nie ma aktualnych administratorów lub użytkownik został poproszony o pomoc, więc lokalni administratorzy wykonują swoją pracę - to pomaga społeczności, aby zobaczyć Spam Task Force jako „aktywną”, w przeciwieństwie do „bycia u władzy”. Jest to szczególnie prawdziwe w odniesieniu do większych wiki z ustalonej grupy administratorów, takich jak Memory Alpha oraz Ffxiclopedia.